De status van het brievenbuspakket is ‘afgeleverd’ maar ik heb het niet ontvangen.

Is jouw bestelling verstuurd met een brievenbuspakket met track & trace? Dan kun je via de van mij ontvangen track&trace code de status zien wanneer het ongeveer in je brievenbus wordt/is bezorgd.

Postbestellers zijn ook maar mensen. Het komt dus wel eens voor dat ze het in de verkeerde brievenbus stoppen. De code is dan ‘afgeleverd’ maar jij hebt niets in de bus liggen.

Wat te doen?

  1. Check of het adres wat in de track&trace code staat klopt.
  2. Vraag bij de buren of het pakketje wellicht bij hen is afgeleverd.
  3. Wacht een paar dagen; hopelijk is de onterechte ontvanger zo vriendelijke het pakketje alsnog even bij jou in de bus te stoppen, of aan mij te retourneren. 
  4. Heb je na 3 dagen nog niets gezien of gehoord? Neem dan even contact met mij op.

Nu is het zo dat PostNL geen aansprakelijkheid aanvaard voor het bezorgen van brievenbuspakketten. En ik kan dat helaas ook niet doen. Omdat je zogezegd geen poot hebt om op te staan als het pakket niet persoonlijk wordt aangenomen. Dat is de keerzijde van lage verzendkosten. Voor grote bedrijven zijn deze risico’s makkelijk te dragen, maar voor een kleine webwinkel als de mijne is dat moeilijk. Uiteraard probeer ik een redelijke oplossing te vinden voor jou en voor mij.

Het is een vervelende situatie als dit gebeurt, maar gelukkig komt het zelden voor. Neem in alle gevallen gewoon even contact met mij op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *