De status van het brievenbuspakket is ‘afgeleverd’ maar ik heb het niet ontvangen.

Is jouw bestelling verstuurd met een brievenbuspakket met track & trace? Dan kun je via de ontvangen track&trace code de status zien van dit pakket. Belangrijk is wel om te weten dat de postbesteller geen scanapparaat heeft. Een brievenbuspakket wordt dus als ‘Bezorgd’ gescand op het moment dat het pakket het depot verlaat. Als het de postbesteller die dag, om welke reden dan ook, niet lukt om het pakket bij jou in de brievenbus te stoppen dan blijft de status op ‘Bezorgd’ staan terwijl dat niet zo is.  Het pakket gaat dan met de volgende bezorgronde weer mee.

Ik heb daar al veel discussie over gehad met PostNL maar vooralsnog wordt daar niets aan gedaan. Uiteraard kan een brievenbus pakket ook gewoon verkeerd bezorgd worden.

Wat te doen?

  1. Check of het adres wat in de track&trace code staat inderdaad klopt.
  2. Vraag bij  buren of het pakketje wellicht per abuis bij hen in de brievenbus is gedaan
  3. Wacht nog een paar dagen om de postbesteller de kans te geven het pakket alsnog bij je af te leveren; of de buren de kans geven het verkeerd bezorgde pakket bij jou in de brievenbus te doen.
  4. Heb je 5 dagen na de oorspronkelijke bezorgdatum nog niets gezien of gehoord? Neem dan even contact met mij op.

Het is een vervelende situatie als dit gebeurt, maar gelukkig komt het zelden voor. In tijden van grote drukte lijken brievenbuspakketten echter vatbaarder voor vertraging dan gewone pakketten. Mijn ervaring met PostNL is dat vertraging kan voorkomen maar dat pakketten echt heel zelden echt kwijt raken. Meestal lost een beetje extra geduld alles op.

Dit bericht heeft 2 reacties

  1. Ik heb vandaag brievenbus pakket die is bezorgd maar niks is afgeleverd .
    Komt dit vaker voor , is voor mij 1 e keer

    1. Jessica

      Hallo Mike, begrijp ik goed dat je voor een brievenbuspakket een melding ‘afgeleverd’ hebt gekregen maar het pakket nog niet in de brievenbus hebt? Ik wilde even de status uitzoeken maar kan op jouw naam of mailadres geen bestelling vinden bij mij. Kan je mij wat meer laten weten over je bestelling, datum van bestellen, bestelnummer (staat in de bevestiging) of factuurnummer? Dan zoek ik het voor je uit. Meer informatie over dit onderwerp staat trouwens ook op de pagina waar je op reageert. Meestal lost een paar dagen extra wachten of even bij je buren informeren het al op. Maar als je mij even laat weten over welke bestelling het gaat kan ik het ook even checken. Ik hoor graag van je.

Geef een reactie