
Ruilen
Ruilen voor ander artikel, model of kleur kan altijd, mits op voorraad. Neem even contact met mij op om hier afspraken over te maken. De verzendkosten voor het omruilen zijn voor jouw rekening, zowel voor het retourneren van het artikel als het opnieuw opsturen. Deze kosten moet Handig Goed namelijk ook gewoon betalen. Het is meteen een stok achter de deur om nodeloos heen en weer sturen van pakketten zo veel mogelijk te voorkomen. Da’s beter voor onze aarde….
Retourneren
Retourneren omdat het product in orde is maar toch niet wat je er van verwachtte of het bij nader inzien toch niet in jouw manier van leven past of om welke andere reden dan ook? Geen probleem, dat kan. Laat dit binnen 14 dagen weten en dan kan het product binnen 14 dagen retour gestuurd worden. Je ontvangt het aankoopbedrag en de verzendkosten (als er geen sprake was van gratis verzending), terug op je rekening zodra het product in onbeschadigde staat is ontvangen door mij. Let op: De verzendkosten voor het retourneren zijn wel voor jouw rekening. Dat heeft vooral een duurzame reden; zo voorkom je dat er via internet wordt gewinkeld met het plan het toch terug te sturen. Weloverwogen iets aanschaffen scheelt veel onnodige ritten en dat belast de aarde minder. Lees maar…
Voor jouw gemak; Zodra je bij mij gemeld hebt dat je wilt retourneren ontvang je van My Parcel een mail met een link naar een adreslabel dat je zelf kunt uitprinten. Instructies voor betaling en downloaden vind je via de My Parcel pagina.
Zorg dat je het product in de originele verpakking terugstuurt, uiteraard wil ik het product terugkrijgen in de staat waarin het ook bij jou is aangekomen. Sluit het pakket zorgvuldig af en zorg dat het adreslabel goed stevig op de doos zit zodat het pakket niet kwijt kan raken. Als het artikel beschadig bij mij aankomt vervalt het recht op restitutie. Kijk bij de Algemene Voorwaarden voor meer details.
Het spreekt voor zich dat als het door jou ontvangen product een productiefout heeft of een beschadiging, ik dat zo snel mogelijk voor je op zal lossen. Laat het echter wel binnen 14 dagen na ontvangst weten! Claims die na die periode bij me binnenkomen worden niet meer in behandeling genomen.
Schade tijdens verzending?
Ik besteed de grootst mogelijke aandacht aan het goed verpakken van breekbare zaken. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat er toch iets onderweg stuk is gegaan. Met name artikelen van glas zijn natuurlijk heel kwetsbaar.
Is een artikel kapot bij je gearriveerd? Uiteraard los ik dat voor je op, mits je het binnen 3 dagen na ontvangst bij me meld. Het is dan nodig om foto’s te maken van de verpakking en de schade en deze naar mij te mailen, zodat ik het ook kan claimen bij PostNL. Bewaar het artikel en de verpakking tot ik je laat weten hoe het wordt afgehandeld!
Ik heb 5 foto’s van je nodig, namelijk:
- 1 foto van de buitenverpakking met het verzendlabel zichtbaar.
- 1 foto van de binnenverpakking, waarbij de inhoud en het beschermingsmateriaal in het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
Tip: zorg ervoor dat je verpakkings materiaal bewaard zolang de claim in behandeling is. Het is een van de voorwaarden van PostNL. - 3 foto’s van de artikelen. Dit betekent 1 foto van alle artikelen samen en 2 detailfoto’s.
Ik kan dan een claim bij de vervoerder indienen. Ondertussen zorg ik natuurlijk voor vervanging voor jouw aangeschafte artikel. Mocht het niet op voorraad zijn of binnen redelijke termijn alsnog geleverd kunnen worden, dan krijg je uiteraard restitutie. Alles in overleg natuurlijk.
Het kan zijn dat ik jou vraag om de beschadigde zending naar My Parcel op te sturen. Je ontvangt daarvoor uiteraard een verzendlabel. Ik hoop dat je mij in dat geval wilt helpen om de schade te verhalen. Schade levert een hoop gedoe en extra werk op, en daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten. Het is dus evident dat ik dat probeer te voorkomen. Maar ja, soms heb je het gewoon niet in de hand.