Verzinding

Vind snel een antwoord op je vraag

1. Aangepaste verzending

Pakketverzending vind doorgaans plaats op  maandag, woensdag en vrijdag. Op feestdagen is er vanzelfsprekend geen verzending mogelijk.

Let op: door omstandigheden is pakketverzending op 8 januari 2024 niet mogelijk. Op woensdag 10 januari wordt de verzending hervat.

(*)De piektoeslag wordt berekend in de laatste 6 weken van het jaar en bedraagt 30 cent per  pakket. De piektoeslag gaat in op 20 november en loopt tot en met 31 december. Bestel op tijd om extra kosten te voorkomen (en ook extra belasting van onze aarde en – uiteraard – de kans op vertraging).

Wil je zeker zijn van tijdige levering tijdens de piekperiode? Bestel op z’n minst een week van tevoren en laat het pakket op een PostNL locatie bezorgen, dat is nog wat voordeliger ook!

2. Gratis verzending

Gratis verzending voor bestellingen met een totale bestelwaarde van 55 euro in Nederland en 85 euro in België.

3. Kosten standaardpakket

De verzendkosten voor een standaardpakket tot 30 kg. zijn  € 7,50(*ex piektoeslag) .

Bij verzending zijn de juiste postcode en huisnummer heel belangrijk, dus check dit even! Handig Goed is niet aansprakelijk voor bezorging op het verkeerde adres als de postcode of huisnummer niet correct is ingevuld in de order. Als het pakket vanwege deze reden opnieuw opgestuurd moet worden zijn de kosten voor jou.

4. Kosten brievenbuspakket

Past het pakje door een brievenbus? Dan kost de verzending € 5,10  (*ex piektoeslag) . Duurdere artikelen die wellicht prima in een brievenbuspakket passen worden gewoon als normaal pakket verstuurd, zodat ze verzekerd zijn. Bij verzending zijn de juiste postcode en huisnummer heel belangrijk, dus check dit even! Handig Goed is niet aansprakelijk voor bezorging op het verkeerde adres als de postcode of huisnummer niet correct is ingevuld in de order.  Als het pakket vanwege deze reden opnieuw opgestuurd moet worden zijn de kosten voor jou. Brievenbuspakketten worden altijd op het huisadres in de brievenbus gedaan en hier zijn geen aanvullende bezorgopties voor. Kunnen ze niet bezorgd worden? Dan gaan ze retour naar Handig Goed. 

5. Als gewone brief verstuurd

Sommige, heel kleine en relatief goedkope producten zoals stoffeerdersnaalden verstuur ik in een gewone enveloppe. De portokosten zijn dan € 2,65 tot 50 gram. Maar let op: zonder track en trace kan ik geen garanties geven met betrekking tot aflevering, want daar is geen controle op mogelijk. In de praktijk zijn al deze pakketten echter bij de besteller aangekomen, dus dat durf ik wel aan.

6. Groot pakket

Groot Pakket: Artikelen die niet in een standaardpakket passen vanwege maat of gewicht hebben een speciaal verzendtarief:  €13,50 (*ex piektoeslag) voor Nederland, € 16,85 (*ex piektoeslag) voor België.  Dit bedrag wordt automatisch berekend in je winkelmand als dit aan de orde is.

7. Verzendkosten België

Voor België zijn de verzendkosten € 13,00 (*ex piektoeslag) voor standaardpakketten tot 30Kg. Verzenden van een groot pakket kost € 15,25. (*ex piektoeslag) 

Let op; bij bestellingen boven € 85  geldt voor Belgische klanten gratis verzending!

Woon je in een ander land dan Nederland of België? Stuur me een mail om te bestellen en een prijsopgave te krijgen voor verzending.

8. Bezorgopties

In de Winkelmand kan je klikken op Bereken Verzendkosten en kun je kiezen of je pakket naar Nederland of België moet worden verzonden. Je ziet dan  de verzendkosten die daar bij horen.

Bij een PostNL punt te laten bezorgen en daar afhalen is  beter voor het milieu.

Bij  verzending door mij ontvang je een track & trace code, zodat je kunt zien wat de status van verzending is.

Deze optie is niet beschikbaar voor brievenbuspakketten. Je kunt ook kiezen voor avondbezorging of niet afleveren bij de buren en voor handtekening voor ontvangst.

Je ziet deze opties vanzelf bij het afronden van de bestelling.  Lees meer.

Opmerkingen zoals ‘bij niet thuis achter het huis neerzetten’ kunnen helaas niet verwerkt worden door Handig Goed of PostNL. Die opmerkingen worden dus niet uitgevoerd.

Wat je wel kan doen is zelf gebruik maken van de PostNL App  (die kan je hier downloaden) en daarin kan je bijzonderheden over neerzetten van de post kwijt voor de pakketbezorger. Je kunt natuurlijk ook gewoon een briefje op de deur hangen. Uiteraard is Handig Goed niet verantwoordelijk voor pakketten die kwijtraken als ze niet volgens de juiste manier worden door jou worden aangenomen en de juiste manier is volgens de voorwaarden van PostNL.

9. Volume of budget 

Dit zijn artikelen die speciale eisen hebben t.a.v. de verzending. Bijvoorbeeld omdat er maar 1 exemplaar in een doos past, ze heel zwaar of breekbaar of gewoon heel lang zijn. Voor deze artikelen gelden afwijkende verzendkosten en regels die in de omschrijving van het product op de website zijn vermeld. Vragen? Neem even contact met me voordat je gaat bestellen. 

10. Duurzame verpakking

Ik gebruik zo veel mogelijk duurzame verzendmaterialen. Nieuwe vulmiddelen voor dozen zijn van biologisch afbreekbaar materiaal, inpakpapier is van hergebruikt papier zonder bleekmiddelen en dozen worden door mij dichtgeplakt met papieren plakband. Ook maak ik als het kan gebruik van dozen die al eerder zijn gebruikt. Soms gebruik ik bubbeltjesfolie omdat artikelen extra bescherming nodig hebben. Ook dat word door mij opnieuw gebruikt en ik vraag jou dat ook te doen. Dat scheelt voor het milieu!

11. Afhalen van je bestelling

Woon of ben je in buurt van Gieterveen, Drenthe? Dan kan je het pakket op afspraak ook komen afhalen. Dat scheelt weer verzendkosten. Wel eerst even een afspraak maken via info@handiggoed.nl zodat je niet voor niks komt en de spullen voor je klaar gezet kunnen worden. Ik werk vanuit mijn woonhuis en er is geen stenen winkel…De bestelling en betaling kan gewoon via de webwinkel.

Klik in de Winkelmand even op Bereken Verzendkosten en dan kan je Afhalen op afspraak (in Gieterveen Drenthe) selecteren. Stuur een mail naar info@handiggoed.nl om een afspraak te maken.

12. Levertijd (lees ook aangepaste verzending)

Ik houd alle producten -tenzij anders aangegeven – zelf op voorraad.

Bestellingen worden binnen 1  – 2 werkdagen verzonden, tenzij er sprake is van aanpaste verzending (lees bovenaan deze pagina). Op maandag, woensdag en vrijdag  vertrek ik om 14.00 uur naar de post met alle pakketten. Bestellingen die na dat moment binnenkomen worden dus niet op dezelfde dag verzonden maar op de eerstvolgende ‘verzend dag’.

Ben je bij de eerste bezorgpoging van PostNL niet thuis? Dan wordt je pakket (niet zijnde brievenbuspakket) naar het dichtstbijzijnde PostNL punt gebracht en kan je het daar ophalen.

3 dagen  na ontvangst van de mail met track&trace code nog geen pakket ontvangen? Geen beweging in de track&trace?  Laat het me weten! Uiteraard kan het zo zijn dat PostNL rond feestdagen wat vertraging heeft.  Dus bestel op tijd.

Soms kan het voorkomen dat een product even niet op voorraad is. Wil je dat ik een exemplaar voor je reserveer? Laat het even weten via info@handiggoed.nl.

13. Nabestelling

Als je meerdere artikelen bestelt, waarvan 1 artikel als nabestelling, dan wordt de gehele zending verstuurd op het moment dat het nabestelde artikel ook weer leverbaar is. Het kan dan dus even duren voordat de hele bestelling bij je is, maar ik hou je op de hoogte van de levertijd. Wil je de andere artikelen eerder ontvangen? Bestel deze dan apart en maak een aparte bestelling voor artikelen op nabestelling.

14. Gratis verzending

Handig Goed heeft (zoals je boven aan deze pagina kunt lezen) een drempel voor gratis verzending. Waarom dat zo is kan je hier lezen. Want wanneer kan je echt van gratis spreken?

15. Levertijd bij betaling via bankoverschrijving

Wanneer je gebruik maakt van een digitale bankoverschrijving (niet zijnde iDEAL of PayPal) kan er extra verwerkingstijd zijn . Als je voor 12.00 uur overmaakt staat het meestal dezelfde dag op mijn rekening en kan het pakket ook op de eerstvolgende verzend moment verzonden worden. Bij overschrijving vanaf een buitenlandse rekening duurt het enkele dagen langer. Maak je gebruik van bankoverschrijving kaarten? Tel er dan nog een dag of 2 bij op.

Zodra je het bestelbedrag via een bankoverschrijving overgemaakt hebt adviseer ik om mij een kort mailtje te sturen. Zo kan ik je betaling niet over het hoofd zien en gaat het pakket op tijd weg. Als je met iDEAL of PayPal betaald hoeft dat niet want daar krijgt ik automatisch een melding van.

Lees meer over betalen