Ben ik verplicht om een account aan te maken?
Nee, je hoeft geen account aan te maken om te kunnen winkelen en bestellen. Je kunt dus rustig verder shoppen in de winkel. Het aanleggen van een account is niet verplicht maar misschien wel makkelijk als je vaker iets in de winkel wilt kopen. Het scheelt je iedere keer je gegevens invoeren en je kunt je bestelhistorie terugzien.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Lees hier alles over verzending.
Ik heb een bestelling gedaan en betaald maar wil nog wat aan de bestelling toevoegen. Kan dat?
Als je eerste bestelling nog niet is ingepakt en verstuurd kan dat natuurlijk. Neem even contact op via info@handiggoed.nl en ontvang instructies hoe je dat kunt regelen. In principe kunnen 2 bestellingen die op dezelfde dag voor 14.00 uur gedaan zijn worden samengevoegd. Mits de producten op voorraad zijn natuurlijk……
Waarom biedt Handig Goed niet voor alles gratis verzending?
Vanaf een orderwaarde van 50 euro is er gratis verzending, voor Belgische klanten is de orderdrempel voor gratis verzending 70 euro. Waarom? Lees de blog over gratis verzending
Het bestelde artikel is stuk bij mij aangekomen, wat moet ik doen?
In elk geval meteen contact met mij opnemen!
Ik besteed de grootst mogelijke aandacht aan het goed verpakken van breekbare zaken. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat er toch iets onderweg stuk is gegaan. Met name artikelen van glas zijn natuurlijk heel kwetsbaar.
Is een artikel kapot bij je gearriveerd? Uiteraard los ik dat voor je op, mits je het binnen 3 dagen na ontvangst bij me meld. Het is dan echt wel nodig om foto’s te maken van de verpakking en de schade en deze naar mij te mailen, zodat ik het ook kan claimen bij PostNL.
Ik heb minimaal 3 foto’s van je nodig, namelijk:
- 1 foto van de buitenverpakking met het verzendlabel zichtbaar.
- 1 foto van de binnenverpakking, waarbij de inhoud en het beschermingsmateriaal in het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
Tip: zorg ervoor dat je verpakkings materiaal bewaard zolang de claim in behandeling is. Het is een van de voorwaarden van PostNL.
- Foto’s van de artikelen. Dit betekent 1 foto van alle artikelen samen en van elk stuk product een detailfoto.
Ik kan dan een claim bij de vervoerder indienen. Ondertussen zorg ik natuurlijk voor vervanging voor het door jou aangeschafte artikel.
Het kan zijn dat ik jou vraag om de beschadigde zending naar My Parcel op te sturen. Je ontvangt daarvoor uiteraard een verzendlabel. Ik hoop dat je mij in dat geval wilt helpen om de schade te verhalen. Schade levert een hoop gedoe en extra werk op, en daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten. Het is dus evident dat ik dat probeer te voorkomen. Maar ja, soms heb je het gewoon niet in de hand.
De status van het brievenbuspakket is ‘afgeleverd’ maar ik heb het niet ontvangen.
Is jouw bestelling verstuurd met een brievenbuspakket met track & trace? Dan kun je via de ontvangen track&trace code de status zien van dit pakket. Belangrijk is wel om te weten dat de postbesteller geen scanapparaat heeft. Een brievenbuspakket wordt dus als ‘Bezorgd’ gescand op het moment dat het pakket het depot verlaat. Als het de postbesteller die dag, om welke reden dan ook, niet lukt om het pakket bij jou in de brievenbus te stoppen dan blijft de status op ‘Bezorgd’ staan terwijl dat niet zo is. Het pakket gaat dan met de volgende bezorgronde weer mee.
Ik heb daar al veel discussie over gehad met PostNL maar vooralsnog wordt daar niets aan gedaan. Uiteraard kan een brievenbus pakket ook gewoon verkeerd bezorgd worden.
Wat te doen?
- Check of het adres wat in de track&trace code staat inderdaad klopt.
- Vraag bij buren of het pakketje wellicht per abuis bij hen in de brievenbus is gedaan
- Wacht nog een paar dagen om de postbesteller de kans te geven het pakket alsnog bij je af te leveren; of de buren de kans geven het verkeerd bezorgde pakket bij jou in de brievenbus te doen.
- Heb je 5 dagen na de oorspronkelijke bezorgdatum nog niets gezien of gehoord? Neem dan even contact met mij op.
Het is een vervelende situatie als dit gebeurt, maar gelukkig komt het zelden voor. In tijden van grote drukte lijken brievenbuspakketten echter vatbaarder voor vertraging dan gewone pakketten. Mijn ervaring met PostNL is dat vertraging kan voorkomen maar dat pakketten echt heel zelden echt kwijt raken. Meestal lost een beetje extra geduld alles op.
Ik krijg geen bevestiging van mijn bestelling – is het nu wel besteld?
Handig Goed stuurt automatisch en onmiddellijk een bevestiging naar het door jou opgegeven e-mail adres. Als je deze bevestiging niet hebt ontvangen kan dat 3 redenen hebben.
- Het door jou ingevulde email adres is niet correct – stuur een mail naar info@handiggoed.nl om te checken of je bestelling is ontvangen
- De bevestiging is in je spam box terecht gekomen – check je spambox
- Je hebt de bestelling niet of niet juist afgerond – opnieuw bestelling aanmaken
Als je tegen problemen aan loopt bij het maken van een bestelling, neem dan even contact met me op via de mail. Zo nodig kan ik je bestelling ook voor je aanmaken. Stuur dan je volledige adresgegevens, telefoonnummer en wat je wilt hebben via de mail naar me toe en ik regel het voor je bij eerste gelegenheid.
Het artikel wat ik wil aanschaffen is niet op voorraad, kan ik wel alvast bestellen?
Ja, bij een aantal artikelen kan dat. Bij het artikel staat dan ‘Uitverkocht – Kan besteld worden’.
Uitverkocht zonder de toevoeging ‘Kan besteld worden’ betekend bij Handig Goed dus tijdelijk niet op voorraad en onbekend wanneer nieuwe voorraad binnenkomt.
Als je meerdere artikelen besteld, waarvan 1 artikel als nabestelling, dan wordt de gehele zending verstuurd op het moment dat het nabestelde artikel ook weer leverbaar is. Het kan dan dus even duren voordat de hele bestelling bij je is. Wil je de andere artikelen eerder ontvangen? Bestel deze dan apart en maak een aparte bestelling voor artikelen op nabestelling.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten en kan niet inloggen.
Wachtwoorden worden door het systeem gegenereerd en ik kan ze ook niet zien. Ik kan wel een nieuw wachtwoord voor je aanmaken. Als je je wachtwoord kwijt bent en niet kunt inloggen, stuur me een mail naar info@handiggoed.nl en ik zorg dat je een nieuw wachtwoord krijgt. Als je dan ingelogd bent kun je je wachtwoord zelf weer wijzigen.
Let op: in verband met beveiliging is er een limiet van 3 keer fout inloggen. Daarna moet je 3 a 4 dagen wachten voordat je het weer kunt proberen. Heel vervelend, maar ik ben helaas verplicht om de boel goed te beveiligen. Stuur me dus een mailtje als er een probleem met inloggen is, dan is het zo verholpen.
Ik zie een artikel in de winkel wat ik wil bestellen, maar ik kan het niet in de winkelmand plaatsen. Wat is er aan de hand?
Sommige artikelen zijn tijdelijk even uitverkocht omdat ik niet weet wanneer precies de nieuwe voorraad binnenkomt. Dan krijgt het artikel even de status Uitverkocht, tot de nieuwe voorraad er weer is. Als een artikel uit het assortiment wordt genomen zal het ook niet meer op de website zichtbaar zijn. Uitverkocht betekend bij Handig Goed dus tijdelijk niet op voorraad en onbekend wanneer nieuwe voorraad binnenkomt.
Wil je weten wanneer het artikel weer op voorraad is, stuur me een mail naar info@handiggoed.nl. Dan laat ik je weten wanneer ik de nieuwe voorraad weer binnen verwacht en of je kunt bestellen.
Wat moet ik doen als de bestelling of betaling niet lukt?
Neem even contact met me op via info@handiggoed.nl of bel naar 0599 647826. Dan wil ik natuurlijk graag even weten wat er precies mis ging, zodat ik dat een volgende keer kan voorkomen.
Ik kan je dan ook vast verder helpen om je bestelling snel af te ronden.
Mocht er iets mis gaan met een iDEAL of PayPal betaling, dan kan je altijd het bedrag overmaken via mijn bankrekening. Dan is het ook snel geregeld. Voor 23.00 uur overgemaakt staat het bedrag de volgende dag op mijn rekening en dan kan het pakket meteen verstuurd worden.
Ik woon niet in de buurt maar wil wel afhalen, kan dat?
Afhalen: Kijk ook op verzending.
Woon je buiten de postcode gebieden die beginnen met 94, 95 of 96 maar wil je toch afhalen? Geef dan postcode 9505 XX in plaats van je eigen postcode in en stuur een mail naar info@handiggoed.nl om een afspraak te maken.
Kan ik mijn artikel terugsturen als het niet bevalt?
Jazeker! Stuur het artikel binnen 14 dagen na ontvangst terug naar het adres bij de contactgegevens op deze website en je ontvangt het door jou betaalde bedrag binnen een week na ontvangst van het artikelterug. De kosten voor retour zenden zijn voor eigen rekening.
Je hoeft niet te zeggen waarom je het terugstuurt maar ik zou het wel fijn vinden om te weten wat de reden is.
Laat het even weten als het artikel defect bij jou is aangekomen en je een vervangend exemplaar wilt hebben.
Kijk op onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
Ik krijg geen gehoor via de telefoon maar wil wel snel contact.
Wij werken met een zeer kleine bezetting en zijn soms even van kantoor weg vanwege logistieke redenen. Ik houd onderweg de mailbox in de gaten, dus als je een spoedvraag hebt, stuur een mail en dan reageer ik zo snel mogelijk. Vermeld je telefoonnummer in de mail zodat ik je direct kan bellen.
Ik heb een vraag die niet in deze lijst staat. Wat nu?
Stuur ons even een mailtje of bel ons. De contactgegevens vind je onderaan deze pagina.
Is Handig Goed wel aangesloten bij een keurmerk?
Ja, maar Handig Goed is nog maar net aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur. Als consument heb je de zekerheid dat je bij eventuele geschillen via deze stichting een oplossing kunt vinden. Kijk bij Algemene Voorwaarden of Garantie en Klachten.

Nog maar net ingeschreven dus op dit moment aspirant lid. Als je op het vinkje links van deze tekst klikt zie je dat Handig Goed is ingeschreven. Als je op het sterretje klikt kan je beoordelingen zien of geven.
Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
Stuur mij een mailtje dan zullen wij samen naar een geschikte oplossing zoeken.
Na ontvangst van je klacht stuur ik je een bevestiging en laat ik weten op welke termijn ik met een voorstel kom. Mijn doel is jouw tevredenheid. Komen we er toch niet uit? Dan kan je je wenden tot de geschillencommissie van Stichting Webwinkelkeur.
Ik zie het artikel niet meer wat ik eerder wel zag. Is het nog leverbaar?
Het kan zijn dat het artikel tijdelijk is uitverkocht. Dan is het ook niet zichtbaar.
Stuur me een mailtje en dan kan ik je persoonlijk op de hoogte houden wanneer het artikel weer leverbaar is en het eventueel voor je reserveren.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
De producten komen uit eigen magazijn. Jouw bestelling voor 14:00 uur besteld op een werkdag = aflevering binnen 2 werkdagen.
Als het door jou bestelde product niet op voorraad is staat bij het artikel ‘beschikbaar via nabestelling’ vermeld. Dan krijg je van mij te horen wanneer het product geleverd kan worden. Geen bericht gekregen? Check even je spambox of neem contact op.
Hoe kan ik betalen?
Er zijn verschillende manieren om te betalen; Ideal, Paypal of overschrijving per bank. Bij het afrekenproces kan je een betaalwijze kiezen. Handig Goed gebruikt de betaalservice Buckaroo en dit garandeert een veilige wijze van betalen. Zodra je een bestelling in je winkelmandje hebt geplaatst kan je de knop Afrekenen aanklikken. Onderaan de pagina verschijnt een groen vlak waar je de wijze van betalen kunt kiezen; een directe bankoverschrijving of betalen met Ideal of PayPal. Als je met Ideal of PayPal wilt betalen moet je daar een account voor hebben. Als je kiest voor PayPal, dan zie je op een gegeven moment ook hun logo langskomen. Dat klopt dus.
Wanneer je overmaakt per bank (rekening nummer NL93 ASNB 8821 1975 30 t.n.v. Handig Goed te Gieterveen ) zal er een verwerkingstijd zijn van 1 a 2 dagen. Zodra je het bestelbedrag overgemaakt hebt adviseer ik om mij een kort mailtje te sturen. Zo kan ik de betaling niet over het hoofd zien.
Zodra de betaling is ontvangen krijg je een bevestiging van de bestelling en op een later moment een factuur en informatie over de verzending.
Hoe maak ik een account aan?
Je hoeft geen account aan te maken. Je kunt dus rustig verder shoppen in de webshop en eventueel bestellen. Het aanleggen van een account is niet verplicht maar misschien wel makkelijk als je vaker iets in de winkel wilt kopen. Het scheelt je iedere keer je gegevens invoeren en je kunt je bestelhistorie terugzien.
Ga naar Mijn Account onder aan de pagina om dit aan te maken en gegevens in te zien.
- Zodra je een e-mail adres hebt ingetikt ontvang een een mail met een wachtwoord. Dit wachtwoord kan je later wijzigen.
- Als je bent ingelogd kan je je gegevens wijzigen via de link ‘Mijn account’ > ‘Mijn account informatie weergeven of wijzigen.’
Als je nog vragen hebt, neem even contact met me op.
Kan ik er van uit gaan dat mijn gegevens vertrouwelijk worden behandeld?
Jazeker, ik zal klantgegevens alleen gebruiken om jou van dienst te zijn en zal ze niet aan derden ter beschikking stellen. Registreren als klant heeft als enige reden dat je bij herhaalde bestellingen niet steeds opnieuw je adresgegevens hoeft in te geven. Je kunt je ook opgeven voor een nieuwsbrief, maar dat hoeft niet.
Wat versta je eigenlijk onder ‘duurzaam’?
Dat is een heel breed begrip! Ik hanteer de volgende criteria:
- het moet maatschappelijk verantwoord geproduceerd zijn
- het moet van duurzame of gerecyclede grondstoffen gemaakt zijn
- het productieproces moet duurzaam zijn
- het moet lokaal geproduceerd zijn (duurzaam in de zin van geen onnodige transporten)
- het moet weer gerecycled kunnen worden
- het moet gerepareerd of hergebruikt kunnen worden
Hoe kan ik bestellen?
Zoek het gewenste artikel in de winkel en klik op de knop Bestellen.
In je ‘winkelmandje’ links op de pagina kan je alle artikelen zien en bewerken.