Blog – De smaak van water

15 april 2016 – Ik erger me zo groen en geel aan de reclame op tv dat ik dit even van me af moet schrijven. Maar ja je moet niet ongefundeerd je gal spuien dus ik besloot even op de website van dit product te kijken. Normaal wil ik niet zo’n azijnpisser zijn en de dingen vanuit een positieve kant bekijken, maar ik vind dit producten echt een voorbeeld van ‘dit kan toch niet ? ‘ Om niet aangesproken te kunnen worden op smaad heb ik de naam van de producent en het product weggehaald, maar je herkent het zelf wel.

Wauw wat een tekst op de website van een bekende siroopproducent (wie heeft trouwens die naam bedacht? Geen wonder dat ze overgaan tot afkortingen op hun eigen site) over hun nieuwe gemaksproduct Xx. Dit staat er;

Veel water drinken is goed voor je, dat weten we allemaal, maar soms kan water drinken een tikje saai worden en heb je zin in wat anders. Voor deze momenten introduceert xxxxxx xxxxxx iets nieuws: XX XX. Een extra geconcentreerde siroop in een handig meeneemflesje dat je zo in je tas stopt en waarmee je altijd en overal een fruitig smaakje aan je water kunt geven. Al werkend, reizend of sportend combineer je met één squeeze het lekkere van xxxxxx xxxxxx met het goede van water.

……. En ook de nieuwe siropen van xxxxxx xxxxxx XX stop je heel makkelijk in je tas, dankzij een handig klein formaat en een anti-lek en -knoeidop. Het flesje mag klein ogen, het zit boordevol smaak; met één flesje maak je ongeveer zes liter water een heel stuk lekkerder. Dat zijn dertig glazen of maar liefst tien tot vijftien flesjes water!

Hoe zo water niet spannend? Is het niet gewoon de bron van het leven wat we nodig hebben en moet dit weer vol gestopt worden met suiker en andere smaakmakers? Of kan je niet gewoon thuis je waterfles vullen met water en een beetje siroop als je echt wat zoets wil? Moet de Verenigde Staten nu echt ons voorbeeld zijn? En nee, je maakt er geen zes liter water mee, maar heb zes liter water nodig om zes liter limonade te maken. Sorry hoor, maar dit is zo’n flauwekul, ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit kopen. Voor slechts 2,97 (!) koop je zo’n plastic flesje. Voor onderweg. Voor op de surfplank doen ze zelfs in de reclame geloven. En wat gebeurt er met zo’n plastic flesje onderweg? Precies. Dat wordt echt niet netjes mee naar huis genomen of in de vuilnisbak gedeponeerd. De marketing is niet van de lucht. Overal reclame voor dit nonsens product. Zelfs de waterfles Dopper is er ingestonken, er zijn cadeauverpakkingen met Dopper en een flesje XX. Foei producent. Je gaat niet met je tijd mee en bedenkt een volledig overbodig product wat ook nog eens het milieu schaadt. Niet Handig en al helemaal niet Goed. Alleen maar geldmakerij. Je betaalt een hoop geld voor een product wat je niet nodig hebt en de boel ook nog eens vervuilt.

Goedkoop en verantwoord limonadesiroop maken? Kijk hier.

En gewoon in je drinkfles meenemen!

Jessica

About jessica

Ik wil graag duurzaam maar ook comfortabel leven. Zonder ergernissen over dingen die slecht ontworpen zijn of veel te gauw stuk gaan. Of ten koste gaan van mens, dier of milieu. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Daarom ben ik met Handig Goed begonnen.

2 thoughts on “Blog – De smaak van water”

  1. Hoi Jessica,

    Een tijdje geleden heb ik 2 van deze flesjes gekocht, omdat het mij wel handig leek. Maar dat viel dus tegen. Ik vond de smaak niet lekker en ik had ze nooit bij me op het moment dat ik ze wilde gebruiken! Ik heb ze keurig in de plastic container gedaan. ?

    Groetjes Marja

    1. Hoi Marja, teleurstellend dus. Er-in-ge-stonken. Gewoon lekkere siroop kopen en daar je water in je fles voor onderweg mee op smaak brengen. Of zelf maken dat kan ook nog. En een stuk voordeliger! Je omschrijft precies waar ik me zo aan stoor bij dit product. Gelukkig ben jij een verstandig mens en heb je het netjes in de recyclebak gedaan. Hopelijk doen meer mensen dat. Tof dat je op mijn blog reageert! Handige Groet, Jessica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *