Je bekijkt nu Piekdrukte en prijsverhogingen

Piekdrukte en prijsverhogingen

  • Bericht auteur:
  • Bericht gepubliceerd op:05/11/2021
  • Berichtcategorie:Blog
  • Bericht reacties:0 Reacties

Piekdrukte

De pakketdiensten hebben aangegeven dat ze piektoeslag gaan berekenen voor het bezorgen van pakketten in de laatste zes weken van dit jaar. Maar liefst 30 cent moet ik extra gaan betalen voor elk pakket dat tussen 19 november en 31 december verstuurd gaat worden. Het is natuurlijk logisch want ze zullen veel meer mensen moeten inhuren om al dat werk gedaan te krijgen. En meer auto’s op de weg brengt ook meer kosten met zich mee. Maar ook meer vervuiling. Het zou dus een hoop schelen als al die klanten wat eerder zouden bestellen zodat het met de reguliere besteller mee kan. Maar tja dat doen mensen niet vanzelf, althans de meeste niet. Eigenlijk wil ik die extra kosten niet doorbelasten aan mijn klanten. Maar als die allemaal zo laat gaan bestellen is dat A. niet goed voor de aarde en B. niet goed voor Handig Goed. Dus ik heb besloten die 30 cent dan maar toch door te gaan belasten voor bestellingen  die na 18 november binnen komen. Al is het alleen maar als extra prikkel tot nadenken over hoe ons gedrag van invloed kan zijn op de aarde.

Vanaf 19 november tot en met 31 december zal Handig Goed een tijdelijke verhoging van de verzendkosten hanteren;

  • Brievenbuspakket van 3,95 naar 4,25
  • Standaardpakket van 6,95 naar 7,25
  • Verzending naar België van 10,90 naar 11,20
  • Bestellingen van 50 euro en hogere waarde worden nog steeds gratis verzonden!

Ik hoop dat je mijn beslissing begrijpt en – mocht je wat nodig hebben – gewoon lekker snel besteld om de drukte te vermijden. Bijkomend voordeel is ook dat je pakket zeer waarschijnlijk de onvermijdelijke vertragingen niet mee hoeft te maken.

post

Prijsverhogingen

Het was natuurlijk te verwachten. Een crisis leidt altijd tot prijsverhogingen. Want grondstoffen en vervoer worden steeds duurder als er crisis is. Bijna elke dag krijg ik wel een aankondiging van een leverancier dat hun producten in prijs zijn gestegen. Jammer genoeg kan ik niets anders doen dan daar in mee gaan en ook mijn prijzen aanpassen zodra nieuwe voorraad wordt verwacht. Je kunt er van op aan dat ik binnen mijn mogelijkheden zo vriendelijk mogelijke prijzen hanteer. Als ik rijk had willen worden had ik een ander vak moeten kiezen.

 

En de Hooimadam dan...

Sommige producten zoals de Hooimadam hebben met een stevige prijsverhoging te maken. Maar daar staat ook wat tegenover. Het bedrijf is in nieuwe handen over gegaan en er veegt dus een nieuwe bezem. Het gevolg daarvan is dat de Hooimadam straks niet alleen in het vertrouwde roodwitte ruitje verkrijgbaar is maar ook in moderne effen kleuren. Zo kan ze er weer jaren tegen!

Geef een antwoord