Je bekijkt nu Piekdrukte en prijsverhogingen

Piekdrukte en prijsverhogingen

  • Bericht auteur:
  • Bericht gepubliceerd op:05/11/2021
  • Berichtcategorie:Blog
  • Bericht reacties:0 Reacties

Piekdrukte

PostNL hanteert tegenwoordig een piektoeslag gaan voor het bezorgen van pakketten in de laatste zes weken van het jaar. Maar liefst 30 cent moet ik extra betalen voor elk pakket dat tussen 19 november en 31 december verstuurd gaat worden. Het is natuurlijk logisch want ze zullen veel meer mensen moeten inhuren om al dat werk gedaan te krijgen. En meer auto’s op de weg brengt ook meer kosten met zich mee. Maar ook meer vervuiling. Het zou dus een hoop schelen als al die klanten wat eerder zouden bestellen zodat het met de reguliere besteller mee kan.

Maar ja dat doen mensen niet vanzelf, althans de meeste niet. En dus wordt een verhoging van de vervoerkosten dan de prikkel die hopelijk mensen wat eerder doet bestellen. 

Eigenlijk wil ik die extra kosten niet doorbelasten aan mijn klanten. Maar als die allemaal zo laat gaan bestellen is dat

A. niet goed voor de aarde en

B. niet goed voor Handig Goed

Dus ik zal die 30 cent dan maar  gaan doorbelasten voor bestellingen  die na 18 november binnen komen. Een extra prikkel tot nadenken over hoe ons gedrag van invloed kan zijn op de aarde.

Vanaf 19 november tot en met 31 december zal Handig Goed een tijdelijke verhoging van de verzendkosten hanteren;

  • Brievenbuspakket van van 4,25 naar 4,55
  • Standaardpakket van 7,25 naar 7,55
  • Verzending naar België van 13,00 naar 13.50
  • Bestellingen van 55 (NL) of  85 (B) euro en hogere waarde worden nog steeds gratis verzonden!

Ik hoop dat je mijn beslissing begrijpt en – mocht je wat nodig hebben – gewoon lekker snel bestellen om de drukte voor te zijn!

Bijkomend voordeel is ook dat je pakket zeer waarschijnlijk de onvermijdelijke vertragingen niet mee hoeft te maken.

Energietoeslag

Zoals je gemerkt hebt is alles afgelopen jaar duurder geworden. De energiemarkt staat op zijn kop, er moet op grote schaal van het gas worden afgeschakeld en tegelijkertijd hebben we te maken met te weinig of te veel energie op de markt vanwege de fluctuaties in productie van groene stroom. Alles is onzeker. En bij onzekerheid wordt door de ‘markt’ zekerheid ingebouwd door de consument extra te belasten. En dat doet men door het bedrijfsleven een energiebelasting te laten betalen. PostNL moet die belasting betalen, die rekent het door aan mij en ik moet het weer doorrekenen aan jou, de consument.

Omdat het voor mij lastig is om dit als aparte toeslag door te belasten zit dit gewoon in de prijs van de artkelen die je in de webwinkel koopt.

Prijsverhogingen

De prijzen voor de producten worden geïndexeerd als mijn leveranciers dat ook doen. Prijzen voor het nieuwe jaar worden meestal pas in februari door mijn leveranciers bekend gemaakt. Het kan dus zijn dat sommige producten gedurende het jaar wat duurder worden.

Geef een reactie